Turska naučnica istražuje Antarktik i pomaže u otkrivanju tajni Marsa

Kao iskusni ekspert iz oblasti geologije Gunes je učestvovala i u brojnim misijama u antarktičkim naučnima bazama Čilea, Belgije, Južne Koreje i Kolumbije.

Turska naučnica istražuje Antarktik i pomaže u otkrivanju tajni Marsa

Turska naučnica Yagmur Gunes u okviru istraživačke misije na Antarktiku istražuje uzorke stijena i jezera koji predstavljaju model za naučna istraživanja Marsa te na taj način doprinosi u otkrivanju tajni "crvene planete".

Gunes je članica u važnoj turskoj naučnoj misiji na Antarktiku koja se provodi pod pokroviteljstvom Ureda turskog predsjednika i uz podršku Ministarstva industrije i tehnologije Turske. Koordinaciju cijele misije vrši Centar za antarktička istraživanja s Tehničkog univerziteta u Istanbulu.

Ona je u razgovoru s novinarom AA kazala kako se uglavnom bavi analizom geohemijskih struktura na "bijelom kontinentu".

Istakla je da se trenutni naučni tim, pod vodstvom Nurgul Celik Balci, usredotočio na istraživanje antarktičke elemente koji imaju slična geotermalna svojstva kao minerali čije postojanje je otkriveno i na Marsu.

"Skoro dva mjeseca smo proveli mjereći i prikupljajući uzorke sa stijena i jezera na Antarktiku. U narednom periodu ćemo te uzorke podvrgnuti detaljnom ispitivanju u laboratoriji Tehničkog univerziteta u Istanbulu", kazala je Gunes.

Ističući kako su posljednja istraživanja na Marsu otkrila postojanje nekih produkata isparavanja koji su nazvani evoparitima, Gunes je kazala kako će u značajnoj mjeri biti odgovorena pitanja o prošlosti Marsa kada se na Zemlji otkriju minerali koji nastaju u uvjetima sličnim onim na "crvenoj planeti".

Njen zadatak na Antarktiku je da utvrdi hemijske, fizičke i moguće biološke procese kojima su podvrgnute stijene i tlo na tom kontinentu.

"Ovo istraživanje obuhvata geologiju, geohemiju, biologiju i klimatske promjene. Cilj je da se otkriju uzročno-posljedične pojave tih procesa i otkriju eventualni biološki i drugi tragovi, a sve to je važno za bolje shvatanje prošlosti Marsa", kazala je Gunes.

Rad naučnika na Antarktiku izuzetno je izazovan i težak s aspekta ekstremnih klimatskih i drugih uvjeta.

"Snažni i iznenadni udari vjetrova, stalne promjene vremenskih prilika, zahtjevna konfiguracija terena su samo neke od stvari kojima se naučnici na Antarktiku moraju prilagoditi. Problem naučnicima je i vremenska razlika, posebno u periodu ljeta na Južnoj hemisferi", kazala je Gunes.

Ona je kazala da je južnokorejska naučna baza na Antarktiku aktivna već 32 godine i kako je na raspolaganju imala sva moguća sredstva u tim okolnostima.

Gunes želi doprinijeti istraživanju svemira u koje Turska sve više ulaže posljednjih godina, a istraživanje na Antarktiku smatra važnim i u tom kontekstu.

"Razvijene zemlje već godinama vrše takva istraživanja. Važno je da se ovi projekti podrže u periodu dok se naša zemlja sprema za uključivanje u istraživanje svemira", poručila je Gunes.